T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
İlimiz gül ve gül ürünleri üretiminde dünyada önde gelen kentlerdendir. Gülden elde edilen ve kozmetik sektöründe kullanılan gül yağı da ülkemiz için önemli ihracat kalemlerinden biridir. Gül hasadı döneminde ilimize çeşitli bölgelerden aileleri ile birlikte gelen mevsimlik tarım işçilerine yönelik yapılan denetim ve kontrollerde çocukların da gül toplama işinde çalıştırıldığı tespit edilmiştir. Bu durum gül yağı ihracatı yaptığımız ülkelerden özellikle Avrupa Birliği ülkelerince önemsenmekte, tedarik zincirinde sıfır çocuk işçiliği hedefinden dolayı ilimiz gül ürünleri ihracatının geleceğini tehlikeye atmaktadır.
Mevsimlik tarım işçiliği, Türkiye'nin tarımsal üretiminde önemli bir rol oynamakta fakat aynı zamanda bu işçilerin çalışma ve yaşam koşulları da tarım sektörünün üzerine eğilmesi gereken en önemli sorunlarından biri olarak durmaktadır.
Mevsimlik tarım işçiliği konusunda karşılaşılan ve gül ürünleri ihracatının geleceği ile doğrudan ilgili olan çocuk işçiliği ile mücadele çabası, tarım işçilerinin çocuklarının fiziksel, ruhsal, kültürel ve psikolojik gelişimlerine katkı sağlamakta, eğitim haklarına erişimini mümkün kılmaktadır.
Anayasamızın 50. maddesinde; bireylerin, yaşlarına uygun olmayan işlerde çalıştırılamayacağı hükme bağlanmıştır. Yine 4857 sayılı İş Kanunu’nun 71. maddesinin 1. fıkrasında; “On beş yaşını doldurmamış çocukların çalıştırılması yasaktır. Ancak, on dört yaşını doldurmuş ve zorunlu ilköğretim çağını tamamlamış olan çocuklar; bedensel, zihinsel, sosyal ve ahlaki gelişmelerine ve eğitime devam edenlerin okullarına devamına engel olmayacak hafif işlerde çalıştırılabilirler.” denmektedir.
Çocuk ve Genç İşçilerin Çalıştırılma Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin Ek-1 bölümünde genç ve çocuk işçi kavramları ayrıntılı olarak tanımlanmıştır. Buna göre genç işçi, “15 yaşını tamamlamış ancak 18 yaşını tamamlamamış kişi”; çocuk işçi ise “14 yaşını bitirmiş, 15 yaşını doldurmamış ve ilköğretimini tamamlamış kişi” olarak tarif edilmiştir. Aynı Yönetmelikte “Çocuk İşçilerin Çalıştırılabilecekleri Hafif İşler” de belirtilmiştir. Bunlar arasında çiçek toplama yer almaktadır.
Gerek yukarıda bahsi geçen Anayasal ve yasal düzenlemeler, gerek ilimiz için gül sektörünün taşıdığı önem dikkate alınarak, gül hasadında veya gül ürünleri üretim süreçlerinde 15 yaşından gün almamış olan çocukların çalıştırılması iş bu Genel Emir kapsamında yasaklanmıştır.
Bu yasağa aykırı hareket ederek çocuk çalıştıran ebeveyne, bu çocukların tarlasında çalışmasına müsaade eden tarla sahibine, yine bu çocuklarla tarla sahibini çalıştırmak amacıyla buluşturan tarım aracılarına 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’nun 32. maddesi kapsamında her bir çocuk için ve her bir ihlal için ayrı ayrı olmak üzere idari para cezası uygulanacaktır.
İş bu Genel Emir yayımı tarihinden itibaren yürürlüğe girer.
İlanen tebliğ olunur.
Abdullah ERİN
Isparta Valisi